Magazín pro muže

Sport, výživa, technika, styl, auto moto

Lipidy a tuky v potravinách

Autor admin • Apr 21st, 2012 • Rubrika: Uncategorized

Dozvíte se více informací o tucích. A najdete najdete také potraviny, které obsahují kvalitní rostliné tuky.

Tuky jsou démonizované

V masmédiích jsou často tuky (lipidy) doslova démonizovány a líčeny jako něco strašného. Podle mě jsou však pro tělo mnohem škodlivější třeba jednoduché cukry a bílá mouka. Spousta lidí má z tuku doslova panickou hrůzu. Ale tuk prostě příjmat potřebujeme, bez tuku by nemohlo naše tělo fungovat správně. Proto také mají tuky v naší stravě své místo. Máme některé vitamíny, které jsou rozpustné pouze v tucích. Bez tuku by se tedy nemohly tyto vitamíny vůbec vstřebat do našeho těla.

Jaké máme lipidy

Lipidy se dělí na živočišné lipidy a rostlinné lipidy. Živočisné lipidy jsou tuky z živočichů. Rostlinné lipidy jsou tuky z rostlin. Pro naše tělo jsou jednoznačně příznivější rostlinné tuky. Zkuste do své stravy zařadit postupně více rostlinných tuků, a omezujte naopak živočišnné tuky.

Rostlinné tuky v potravinách

Je dobré používat kvalitní rostlinné oleje. Ať už to je nejvíce známý olivový olej (více o něm najdete v článku olivový olej účinky). Může to být také kokosový olej, slunečnicový olej, palmový olej či jiné druhy rostlinných olejů. Existuje docela dost druhů těchto rostlinných olejů. Samy si můžete vyzkoušet, které olej vám pak bude nejvíce vyhovovat.

Vstřebávání cholesterolu zlepšuje lecitin

Lecitin je velmi zajímavá látka, která zlepšuje vstřebávání cholesterolu a ten se pak neusazuje v našich cévách. Hodně lecitinu je například ve vaječném žloutku, je to proto že žloutek má hodně cholesterolu. A proto je tam i hodně lecitinu, aby se mohl cholesterol dobře vstřebat. Příroda to uměla prostě chytře zařídit. Není tedy nutné se panicky bát konzumace vajec. V článku lecitin a jeho účinky najdete veškeré účinky lecitinu na naše zdraví.

Štítky: , , ,

admin je
Email na autora | Všechny články od admin

Komentáře k článku